Spanning, fluitjes en spicy - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tonnievandepol - WaarBenJij.nu Spanning, fluitjes en spicy - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tonnievandepol - WaarBenJij.nu

Spanning, fluitjes en spicy

Door: Tonnie

Blijf op de hoogte en volg

28 Mei 2015 | Thailand, Bangkok

Spannend, zo'n eerste reis alleen! Na een kort gebed met mijn moeder stap ik op schiphol dapper langs de bordjes "passengers only", nu gaat het avontuur echt beginnen.
First stop: Kuala Lumpur. Na 12 uur vliegen stap ik het (koude) vliegtuig uit, de warmte in. Toch nog maar even goed gebruik gemaakt van de WiFi en een verblijfplaats geregeld voor mijn nacht in Bangkok, mijn volgende bestemming. Na een kleine 2 uur land ik netjes op Savernabhumi airport en als ik hier naar de uitgang loop besef ik me dat ik nu écht op mezelf aangewezen ben. Zonder al te veel nadenken loop ik naar het platform voor de trein richting centrum. Hier ontdek ik zodra de trein aangekondigd word meteen al dat dingen er hier anders aan toe gaan... De mensen gaan netjes in een rijtje staan en een man staat heftig te blazen op zijn fluitje om te zorgen dat de mensen eerst uit kunnen stappen. Vanuit de trein zie ik wijken met kleine huisjes overdekt met golfplaten of rode puntdaken, stoepen die volledig overdekt zijn met felroze parasols en natuurlijk veel tentjes langs de weg waar ze allerlei soorten eten verkopen.
Bij het eind punt aangekomen bedenk ik me dat ik eigenlijk geen idee heb hoe nu verder, geen hele goede voorbereiding. Eerst maar is op zoek naar koffie en een supermarkt. Niet veel later sta ik na een metroritje (15 minuten, 4 cent) en een taxiritje (20 minuten, 3 euro) gelukkig netjes voor de deur van mijn hotel. Tijdens de stukjes die ik onderweg te voet af heb gelegd was genoeg te zien. Als ik onder een boompje in een park even af probeer te koelen, zie ik dat een man, gekleed in een imker-achtig pak, met een kleine grasmaaier het hele park aan het maaien is (ongeveer zo groot als het vroezenpark). Langs een treinrails zitten monniken met geel/oranje gewaden rustig om zich heen te kijken, terwijl een man aan de andere kant van het spoor onder wat golf platen fruit verkoopt.
S avonds waag ik me bij een klein restaurant aan een spicy mushroom salade met rijst. Goed, misschien iets meer spicy dan gehoopt, maar desalniettemin een goede maaltijd. Ik besluit vroeg te gaan slapen, aangezien de volgende ochtend om 4.30 uur mijn wekker gaat.
Echt een rustige nacht is het niet, rond 1 uur word ik wakker van een onweersbui, het gaat flink te keer. Als ik op mijn balkon even naar buiten ga kijken zie ik onder me dat twee mannen hard aan het werk zijn om het afval op te halen. Zelfs om 1-2 uur s nachts is de gemeente hier blijkbaar aan het werk...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 30 Mei 2015
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 3335

Voorgaande reizen:

30 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: