Getoeter, Ruïnes en Rijstwijn - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van tonnievandepol - WaarBenJij.nu Getoeter, Ruïnes en Rijstwijn - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van tonnievandepol - WaarBenJij.nu

Getoeter, Ruïnes en Rijstwijn

08 Juni 2015 | Vietnam, Hoi An

Samen met Micheal (Italië) en Mille (Denemarken) huur ik een motorbike en vertrek, na een wisseling van verblijfplaats, naar My Son. De weg erheen is een avontuur op zich, want we moeten ons mengen in het chaotische verkeer. Gelukkig komen we na 40 km met veel chaos en getoeter aan bij My Son, waar ruïnes zijn van verschillende tempel (4-14e eeuw).
In het museum lezen we meer over de locatie (tussen twee heilige rivieren en naast de Cat's Tooth berg die gebruikt werd als herkenningspunt vanaf de zee), waar de tempels aan gewijd waren (verschillende verschijningen van Shiva) en hoe de tempels er waarschijnlijk uitgezien hebben.
Helaas staat er door de vele oorlogen nog maar weinig overeind, maar het is desondanks een schitterend gebied.

Na My Son vertrekken we weer richting Hoi An, waar we met Christine en Arina (Duitsland) hebben afgesproken voor het avondeten. Aangezien zij de volgende dag weg gaan besluiten we ons te wagen aan een shot rijstwijn, een lokale drank die veel gedronken wordt).