Boek, Easyrider en Nieuwsgierigheid - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van tonnievandepol - WaarBenJij.nu Boek, Easyrider en Nieuwsgierigheid - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van tonnievandepol - WaarBenJij.nu

Boek, Easyrider en Nieuwsgierigheid

Blijf op de hoogte en volg

10 Juni 2015 | Vietnam, Hoi An

9 juni
Aangezien de bus volgeboekt was verblijf ik nog wat langer in Hoi An. Vandaag heb ik soort van niks gedaan, behalve een boek lezen op het strand ;).

10 juni
S ochtends word ik opgehaald door Mr Son, een easyrider, met wie ik vertrek richting de Marble Mountain. Op de berg zijn verschillende tempels en pagodes gebouwd, er zijn grotten te vinden en overal zijn beelden en altaren gebouwd van Buddha.
Vervolgens touren we door de drukte van Danang en vertelt Son her en der meer over tradities, gewoontes, het leven van mensen en de omgeving. We rijden over de Hai Van pass, waarbij je op de top (496 m) prachtig uitzicht hebt over Danang en omgeving. Op de top zijn nog overblijfsel te zien van de oorlog, met een Frans fort (later door Amerikanen gebruikt als bunker). Vreemd genoeg zie ik hier een bruidspaar wat foto's gaat maken...
Verder zien we onderweg een klein, geïsoleerd dorpje, waar vroeger de melaatsen heen gestuurd werden en wat ook nu nog zelfvoorzienend is.

Na de Marble Mountain eindigen we bij een waterval, waar geen enkele toerist te zien is. Normaal gesproken zou het hier praktisch uitgestorven moeten zijn door de weeks, maar dankzij het warme weer is de omgeving langs de waterval gevuld met mensen. Uiteindelijk vinden we een rustig stukje, waar we genieten van een waterval massage en een stukje zwemmen. Son vertelt me ook meer over het normale leven van Vietnamesen en is de eerste die durft te vertellen dat in veel arme gezinnen de vrouwen al het werk doen, terwijl de mannen de hele dag gezellig biertjes drinken (zoals overal op straat ook gebeurt).
Al snel komen er enkele Vietnamese studenten bij, die we samen leren zwemmen (ze spreken praktisch geen Engels dus voor mij gaat het gepaard met een hoop gebaren). We worden door hen uitgenodigd om te lunchen, dus ik geniet van verschillende lokale gerechtjes. Ze proberen hun Engels een beetje te oefenen en met een iemand probeer ik mijn Frans te oefenen, zijn ontzettend nieuwsgierig en dankzij het vertaalwerk van Son komen we overal redelijk uit.

De laatste stop is langs een smal weggetje, waar mensen bezig zijn om de olie uit pinda's te persen. Wederom ontzettend nieuwsgierige mensen, die alles willen weten. Een paar tellen nadat ik van de motor stap komen er verschillende mensen aan gewandeld, die al net zo nieuwsgierig zijn, blijkbaar zijn ze hier geen toeristen gewend ;). Ze zijn allemaal ontzettend geïnteresseerd in mijn witte huid (mensen in Vietnam kleden zich de hele dag in lange mouwen en broeken om te vormen dat ze bruin worden) en ik word al bijna overgehaald om maar met een Vietnamese man te trouwen...

Son brengt me terug naar mijn homestay waar ik mijn spullen pak en hij me vervolgens af zet bij mijn bus naar Nha Trang.

  • 11 Juni 2015 - 20:14

    Gert Van De Pol:

    Zo, weer even bij gelezen. Bedankt voor je impressies! Enne... niet tussendoor even trouwen, hoor, zonder dat wij er bij zijn! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Actief sinds 30 Mei 2015
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 3333

Voorgaande reizen:

30 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: