Relax, geschiedenis en koffie - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van tonnievandepol - WaarBenJij.nu Relax, geschiedenis en koffie - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van tonnievandepol - WaarBenJij.nu

Relax, geschiedenis en koffie

Door: Tonnie

Blijf op de hoogte en volg

02 Juni 2015 | Vietnam, Hanoi

Terug in Hanoi besluit ik er een relaxte slenter dag van te maken. Ik bezoek het historisch museum, met vele schilderijen, voorwerpen en foto's van de vele periodes van onderdrukking die Vietnam gekend heeft. De algemene informatie stelt helaas niet zo veel voor, dus ik besluit dat ik mijn kennis van de Vietnamese geschiedenis maar is bij moet spijkeren.

Mijn volgende uitje is naar de Hao Lo gevangenis. Hoewel een groot deel van deze gevangenis inmiddels is afgebroken, is er nog meer dan genoeg te zien van de voormalige gevangenis. Het imposante complex is gebouwd door de Fransen, die claimden dat zelfs mieren niet naar binnen of buiten konden. Het museum biedt een schat aan informatie, met vooral ook een hoop namen van Vietnamese helden die er gevangen hebben gezeten.

Na het zien van de gevangenis besluit ik maar direct te beginnen aan het bijspijkeren van mijn kennis in een ontzettend schattig koffiebarretje. Hier word mij door een verrassend goed Engels sprekende serveerster een speciale koffie aangeraden, ijskoffie met kokosijs (en het was ook echt ontzettend lekker).

Na een tijdje te hebben genoten van de koelte besluit ik nogmaals naar de St Joseph kerk te gaan, waar ik een Australisch stel ontmoet. De wereld schijnt toch echt wel klein te zijn, want de man is van oorsprong Nederlands, zijn ouders komen nog uit Rotterdam ook. De kerk zelf is niet heel veel bijzonders, maar wel een prettige afwisseling met alle kleine, smalle Vietnamese gebouwen die ik gezien heb.

Vervolgens terug richting mijn hostel, maar eerst: eten. Ik ontdek een prachtig café met traditionele maaltijden, wat een soort doolhof is. Wederom is mijn eten ontzettend lekker, zoals ongeveer elke maaltijd die ik hier gehad heb...

En dan, op naar mijn hostel voor de slaapbus naar Hue.

Een algemene update: Vietnam is een fantastisch land, waar de informatie soms wat schaars is, maar uiteindelijk alles goed geregeld blijkt. Het eten is zeer goed, de mensen vriendelijk, het weer ontzettend warm (warmer dan normaal in mei/juni) en uiteraard zijn er meer dan genoeg andere reizigers/toeristen om kennis mee te maken, ervaringen mee uit te wisselen en activiteiten mee te ondernemen. Het enige nadeel tot nu toe is dat de lokale bevolking weinig of gebrekkig Engels spreekt :).

  • 04 Juni 2015 - 20:16

    Rienke:

    Als je terug bent moet je je Nederlands ook maar is bijspijkeren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Actief sinds 30 Mei 2015
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 3359

Voorgaande reizen:

30 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: