Jungle, Motorbike en Kinderen - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van tonnievandepol - WaarBenJij.nu Jungle, Motorbike en Kinderen - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van tonnievandepol - WaarBenJij.nu

Jungle, Motorbike en Kinderen

Door: Tonnie

04 Juni 2015 | Vietnam, Dong Hoi

S ochtends om 6.30 uur vertrek ik samen met Mille met een busje naar het Phong Na park, zo'n 5 uur rijden. In de bus ontmoet ik een Roemeen, Portugees en Zuid-Koreaan met dezelfde bestemming.
Het Phong Nha park is pas enkele jaren open voor publiek, het omvat 885 sq km aan jungle, grotten en bergen.
Aangekomen in Son Trach, een klein dorpje net buiten het park, besluiten we ons voor het eerst te wagen aan de motorbikes die je hier overal kan huren. Na een korte uitleg en routebeschrijving gaan we op weg, over twee wegen die recht door het park lopen.
Al snel rijden we over smalle wegen, langs rijen met verschillende bomen, omringt door jungle geluiden. Het uitzicht is echt fantastisch, om ons heen zien we bergen opkomen, schitterende natuur en vele vogels en vooral vlinders.
Na 45 minuten genieten van de natuur komen we bij de Paradise cave, een enorme grot de 31 km lang is. We bezoeken gelukkig alleen de eerste km, maar het is echt een enorm mooie en indrukwekkende grot.

De weg terug naar Son Trach is zowaar nog mooier dan de heenweg, de wegen zijn smaller, er is praktisch geen ander verkeer en het uitzicht lijkt na elke bocht of heuvel mooier te worden. Een avontuurlijke tocht, met veel haarspeldbochten, heuvels en het beste: zonsondergang achter de bergen.

Terug in Son Trach eten we ergens wat, waar we omringt worden door een horde kinderen. Met gebrekkig Engels proberen we een beetje met ze te communiceren en vooral kaarttrucjes lijken erg in trek.

De avond breng ik door in het hostel, waar ik wederom een hoop nieuwe reizigers leer kennen.