Aandacht, "cake" en bussen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van tonnievandepol - WaarBenJij.nu Aandacht, "cake" en bussen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van tonnievandepol - WaarBenJij.nu

Aandacht, "cake" en bussen

Door: Tonnie

06 Juni 2015 | Vietnam, Hoi An

Om 4 uur gaat mijn wekker, om 9 uur sta ik weer in Hue. Op zoek naar ontbijt komen we een ontzettend schattige bar tegen, met goed Engels sprekend personeel. Aangezien er verder geen klanten zijn, krijgen we veel aandacht van alle werknemers. Ze vertellen ons meer over het café, de tradities in Vietnam en in het bijzonder Hue. Vooral op het gebied van religie zijn er blijkbaar grote verschillen tussen mensen uit verschillende gebieden in Vietnam.
Naast first hand info over de cultuur vertrekt een van de werknemers (na een gesprek over eten) al snel, om even later terug te komen met Vietnamese "cake". We krijgen een bijzondere combinatie van geplette rijst, garnalen en porcupines (gefrituurde varkenshuid) voorgeschoteld, samen met een in bananenblad geplet stuk met rijst, gemalen garnalen en kruiden.
Naast een hoop informatie over hun leven zijn ze ook zeer geïnteresseerd in ons leven, het land waar we vandaan komen en wat we van Vietnam en hun café vinden. Al met al een ontzettend vermakelijke ochtend :).

Na een goede 3 uur met hen gepraat en gegeten te hebben halen we onze spullen en vertrekken met de bus richting Hoi An.

Hoi An is een kleine historische stad bij de zee, een voormalige havenstad. Tot nu toe helaas nog niet veel van de stad zelf gezien, maar wel een fantastisch hostel gevonden met zwembad!

• 06 Juni 2015 - 10:25

Benjamin:

Lekker ff afkoelen

• 06 Juni 2015 - 17:41

Rieneke:

Geweldig om je zo via dit blog te volgen! Gave dingen zie en beleef je!

• 06 Juni 2015 - 17:49

Gert:

Hoi Ton ;-)
    Daarnet even bijgelezen, super dat je ons zulke impressies geeft. Wat maak je een mooie reis, zo te lezen...

• 07 Juni 2015 - 22:32

R.v D Pol {oma}:

D

• 07 Juni 2015 - 22:38

R V D Pol {oma}:

Dag Tonnie,
    Bedankt voor de mail. Mooi nu kan ik het fijn volgen. Wat een mooie reis Goede reis OMA mis gegaan denk ik net